Csalhatatlanul tavaszodik. Befordultunk a márciusba. Végre egyre többet süt a nap, elhagyhatjuk a vastag télikabátot.  Rendszeresen hallani a madarak énekét, a környezetünk is zöldül lassan, és az első kis virágok is megjelentek. Elvben a hangulatunk is vidámabb sugárzóbb kéne, hogy legyen ilyenkor. Viszont előfordul, hogy a légnyomás változások hatására épp az ellenkezője történik. Mivel nem csak a természetben, hanem testünkben, szervezetünkben is erős változások történnek. Igyekszik lépést tartani az időjárással, a frontokkal, hogy egyre többet van világos, hosszabbodnak a nappalok… ám, ez nem megy mindig zökkenőmentesen.

Azt vesszük észre, hogy inaktívabbak, fáradékonyabbak, esetleg kedvetlenebbek vagyunk. Álmosak, levertek, gyengék, enyhén zavarodottak, étvágytalanok lehetünk. Ezek mind a tavaszi fáradság tünetei.

Köszönhetjük ezt a téli mozgáshiánynak, a fényszegény napoknak, és az elégtelen, vitaminhiányos táplálkozásnak.

Mit tehetünk a tavaszi fáradtság ellen?

Néhány ötlet, amivel feléleszthetjük szervezetünket, a téli időszak után:

  • Figyelj oda az étkezésedre! Fokozd a vitamin és ásványi anyag bevitelt! Egyél több zöldséget, gyümölcsöt. Csökkentsd a zsíros, és édes dolgokat.

  • Igyál bőségesen folyadékot, lehetőleg ásványvizet vagy gyümölcsleveket!

  • Mozogj, és sportolj rendszeresen. Élezd újra a tested, az izmaid, a vérkeringésedet. Lehet, hogy kicsit ellustultak a téli időszakban.

  • Legyél sokat a szabadban, a friss levegőn. Válaszd a sétát az autó, és tömegközlekedés helyett. Már napi 10 perc séta is sokat segít.

  • Relaxálj-meditálj! Az örök jolly joker. Még jobb, ha a szabadban teszed. Kint a parkban, az erdőben, vagy a vízparton.

  • Kapcsolódj ki mentálisan, és fizikailag is. Csikung, jóga, torna.

  • Találj magadnak egy kellemes hobbit vagy olvass könyveket.

  • Találkozz a barátaiddal, csináljatok közös programokat. Menjetek kirándulni.

  • A megfelelő pihenésre és alvásra is figyelj oda. Iktass be heti egy szundi napot, amikor nem a vekkerre kelsz.

  • Jelentkezz be egy reiki kezelésre vagy egy masszázsra. Mindkettő hasznos lehet a test energiáinak felébresztésére.

Ne hanyagold el magad, figyeld a szervezeted jelzéseit! Ha pedig nem múlnak a tünetek, akkor irány az orvos, és egy kivizsgálás.

Kérj értesítést az új írásaimról!